Detta är en betaversion med både manuellt verifierad data och AI-extraherad data. Ser du något fel? Mejla oss gärna!

Gaming Innovation Group

Gaming Innovation Group Inc. (GiG) erbjuder tjänster inom iGaming-industrin, inklusive plattformslösningar, sportsbook och mediatjänster. Företaget fokuserar på att tillhandahålla tekniska lösningar och operativa tjänster för speloperatörer, vilket möjliggör effektiv hantering av spelverksamhet.

Bransch

Kasinon och spel

Omsättning (2023)

126 500 000 EUR

Antal anställda (2023)

710 EOY

Läs hållbarhetsrapport

Totala utsläpp 2023

(ton CO₂e)

9 200

Rapporterade utsläpp 2023(ton CO₂e)

Egna utsläpp (scope 1)

Utsläpp från egna källor eller kontrollerade av organisationen.

-

Indirekta (scope 2)

Indirekta utsläpp från produktion av köpt el, ånga, värme och kyla som konsumeras av organisationen.

202

Värdekedjan (scope 3)

Indirekta utsläpp från organisationens värdekedja.

8 998

Gaming Innovation Group rapporterar 0 / 15 kategorier i scope 3:

Utsläppen i scope 3 delas upp i 15 kategorier. Företag bör rapportera i alla kategorier som är relevanta för verksamheten.

Uppströms (ton CO₂e)

1. Inköpta varor och tjänster

Utsläpp från produktion av varor och tjänster som köps av organisationen.

-

2. Kapitalvaror

Utsläpp från produktion av kapitalvaror som köps av organisationen.

-

3. Bränsle- och energirelaterade aktiviteter

Utsläpp från produktion av bränslen och energi som köps av organisationen, inklusive transport och distribution, som inte inkluderas i scope 2.

-

4. Uppströms transport och distribution

Utsläpp från transport och distribution av inköpta varor mellan leverantörer och/eller inom organisationen.

-

5. Avfall genererat i verksamheten

Utsläpp från behandling av avfall som genereras av organisationen.

-

6. Tjänsteresor

Utsläpp från resor i tjänsten med fordon som inte ägs av organisationen.

-

7. Pendlingsresor

Utsläpp från anställdas resor mellan hemmet och arbetsplatsen.

-

8. Uppströms leasade tillgångar

Utsläpp från verksamhet i leasade tillgångar som inte inkluderas i scope 1 och 2.

-

Nedströms (ton CO₂e)

9. Nedströms transport och distribution

Utsläpp från transport och distribution av sålda varor mellan organisationen och kund.

-

10. Bearbetning av sålda produkter

Utsläpp från vidareförädling av sålda insatsvaror.

-

11. Användning av sålda produkter

Utsläpp från användning av sålda produkter av kunden.

-

12. Slutbehandling av sålda produkter

Utsläpp från avfallshantering av sålda produkter vid slutet av livscykeln.

-

13. Nedströms leasade tillgångar

Utsläpp från verksamhet i nedströms leasade tillgångar som inte inkluderas i scope 1 och 2.

-

14. Franchiser

Utsläpp från franchisetagares verksamhet som inte inkluderas i scope 1 och 2.

-

15. Investeringar

Utsläpp från organisationens investeringar i andra företag, samt andra finansierade utsläpp.

-

Biogena utsläpp(ton CO₂e)

Biogena utsläpp är koldioxidutsläpp som uppstår från icke-fossila (sk. förnybara) källor, som tex förbränning av biobränslen eller biprodukter vid pappersmassatillverkning. Enligt GHG-protokollet redovisas dessa utsläpp separat från scope 1-3, eftersom de är aktiv del av kolets kretslopp.

-

Mål

  • Minska växthusgasutsläpp över alla verksamheter

    Fram till 2024

  • Planera utsläppsminskning med Greenly

    Fram till 2024

  • Kompensera utsläpp genom Tree-Nation

Initiativ

  • Plan för minskning av utsläpp och miljöpåverkan

    Arbeta med Greenly för att intensifiera ansträngningarna att minska växthusgasutsläpp över alla operationer och sätta specifika mål för att minska utsläppen på meningsfulla och effektiva sätt.

  • Förbättrad ESG-rapportering och ramverk

    Övergång till ett nytt rapporteringsramverk fokuserat på miljö, socialt ansvar och styrning (ESG) i enlighet med EU:s direktiv för hållbarhetsrapportering.

  • Utveckling av GiGForest och koldioxidkompensation

    Plantera 2000 träd per år med Tree Nation för att kompensera utsläpp och stödja lokala samhällen.